"A imaxe é o vehículo da emoción, é a súa enerxía, e con ela facilítase o acceso á consciencia, é dicir, que toda emoción é factible de transformarse nunha imaxe. Toda imaxe conforma un acto creativo e é por iso que o inconsciente fundamenta a creatividade"
C.G.Jung

“Desde el punto de vista espiritual, el viaje no es nunca la mera traslación en el espacio, sino la tensión de búsqueda y de cambio que determina el movimiento y la experiencia que se deriva del mismo”.
“En consecuencia
estudiar, investigar, buscar, vivir intensamente lo nuevo y profundo, son modalidades de viajar o, si se quiere, equivalentes espirituales y simbólicos del viaje”.
J.E. Cirlot

miércoles, 16 de septiembre de 2015

O CAMINHO DA SERPENTE

O caminho da serpente está fora das ordens. . . Way of the Serpent. O caminho da Serpente está fora das ordens e das iniciações, está, até, fora das leis (rectilíneas) dos mundos e de Deus. O carácter maldito, o aspecto repugnante, da Cobra, traz marcado a sua Oposição ao Universo — profundo e obscuro Mistério Magno. Ela é o Espírito que Nega, mas nega mais, e mais profundamente, do que em geral se entende ou se pode entender. Nega o bem no seu baixo nível, em que é só Serpente e tenta Eva; nega a verdade no seu segundo nível, em que é (. . .) nega o bem e o mal no seu terceiro nível, em que é Satã; nega a verdade e o erro no seu quarto nível, em que é Lúcifer; (ou Vénus); nega-se a si mesma e a tudo no seu quinto nível, e fuga, em que é SS, a Revelação Suprema. (. . .) e a si mesma se tenta e se mata. Todos os caminhos no mundo e na lei são rectilíneos; o caminho da Serpente é a evasão dos caminhos, porque é, substancial e potencialmente, a Evasão Abstracta, o reconhecimento da verdade essencial, que pode exprimir-se, po- eticamente, na frase de que Deus é o cadáver de si mesmo; a descoberta do Triângulo Místico em que os três vértices são o mesmo ponto, o segredo da Trindade e do Deus Vivo, que, em certo modo, é o Homem Morto em e através de Deus Morto. s. d. Fernando Pessoa e a Filosofia Hermética — Fragmentos do espólio . Fernando Pessoa. (Introdução e organização de Yvette K. Centeno.) Lisboa: Presença, 1985:35



Do estudo da metafísica, (...) pasei a ocupacións do espírito máis violentas para o equilibrio dos meus nervios. Gastei noites pavorosas inclinado sobre volumes de místicos e de cabalistas, que nunca tiña a paciencia de ler de todo doutra maneira que dun modo intermitente e trémulo (...) Os ritos e as razóns dos Rosacruz, o simbolismo (...) da Cábala e dos Templarios (...), sufrín durante tempo a proximidade de todo iso. E encheron a febre dos meus días especulacións venenosas, da razón demoníaca da metafísica- a maxia (...), a alquimia- extraendo un falso estímulo vital da sensación dolorosa e presciente de estar como que sempre á beira de saber un misterio supremo.

Livro do desassossego


Pessoa y el Camino de la Serpiente. Panel de azulejos con alusiones al misticismo de Pessoa, siguiendo sus propios diagramas manuscritos y poemas. En la Estación de Rossio.


http://josecarlosfernandezromero.com/2012/08/07/el-esoterismo-en-fernando-pessoa/



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Moitas grazas.