"A imaxe é o vehículo da emoción, é a súa enerxía, e con ela facilítase o acceso á consciencia, é dicir, que toda emoción é factible de transformarse nunha imaxe. Toda imaxe conforma un acto creativo e é por iso que o inconsciente fundamenta a creatividade"
C.G.Jung

“Desde el punto de vista espiritual, el viaje no es nunca la mera traslación en el espacio, sino la tensión de búsqueda y de cambio que determina el movimiento y la experiencia que se deriva del mismo”.
“En consecuencia
estudiar, investigar, buscar, vivir intensamente lo nuevo y profundo, son modalidades de viajar o, si se quiere, equivalentes espirituales y simbólicos del viaje”.
J.E. Cirlot

sábado, 5 de mayo de 2012

CREATIVIDADE VI. O PRINCIPIÑO A EDUCACIÓN EN VALORES



"Educar para unha nova sociedade", collage de Mónica Montero para "O principiño e o lado dereito do cerebro"


    “O máis difícil é ver o obvio”

A mirada allea é capaz de sinalarnos aquelo que, a pesar de ser evidente,  está velado polo condicionamento no que a sociedade nos somerxe. Así O principiño , lévanos ao principio, a mirada infantil , que foi nosa,  pero que perdemos no proceso de inmersión neste sistema , no que a cobiza, o egoismo, a insolidariedade, a vaidade  e a superficialidade,  son os valores dominantes.
Neste momento de profunda crise cobran máis forza as palabras de Sábato sobre a educación:


    "Es urgente encarar una educación diferente, enseñar que vivimos en una tierra que debemos cuidar, que dependemos del agua, del aire, de los árboles, de los pájaros y de todos los seres vivientes, y que cualquier daño que hagamos a este universo grandioso perjudicará la vida futura y puede llegar a destruirla. ¡Lo que podría ser la enseñanza si en lugar de inyectar una cantidad de informaciones que nunca nadie ha retenido, se la vinculara con la lucha de las especies, con la urgente necesidad de cuidar los mares y los océanos! (...)"

"Creo que la educación que damos a los hijos procrea el mal porque lo enseña como bien: la piedra angular de nuestra educación se asienta sobre el individualismo y la competencia. Genera una gran confusión enseñarles cristianismo y competencia, individualismo y bien común, y darles largas peroratas sobre la solidaridad que se contradicen con la desenfrenada búsqueda del éxito individual para la cual se los prepara. Necesitamos escuelas que favorezcan el equilibrio entre la iniciativa individual y el trabajo en equipo, que condenen el feroz individualismo que parece ser la preparación para el sombrío Leviatán de Hobbes cuando dice que el hombre es el lobo del hombre. "
"Tenemos que reaprender lo que es gozar. Estamos tan desorientados que creemos que gozar es ir de compras. Un lujo verdadero es un encuentro humano, un momento de silencio ante la creación, el gozo de una obra de arte o de un trabajo bien hecho. Gozos verdaderos son aquellos que embargan el alma de gratitud y nos predisponen al amor. La sabiduría que los muchos años me han traído y la cercanía a la muerte me enseñaron a reconocer la mayor de las alegrías en la vida que nos inunda, aunque aquélla no es posible si la humanidad soporta sufrimientos atroces y pasa hambre. "            
"La educación no está independizada del poder, y por lo tanto, encauza su tarea hacia la formación de gente adecuada a las demandas del sistema. Esto es en un sentido inevitable, porque de lo contrario formaría a magníficos “desocupados”, magníficos hombres y mujeres “excluidos” del mundo del trabajo. Pero si esto no se contrabalancea con una educación que muestre lo que está pasando y, a la vez, promueva al desarrollo de las facultades que están deteriorándose, lo perdido será el ser humano. Y sólo habrá privilegiados que puedan a la vez comer, tener una casa y un mínimo de posibilidades económicas, y ser personas espiritualmente cultivadas y valiosas. Va a ser difícil encontrar la manera que permita a los hombres acceder a buenos trabajos y a una vida que cuente con la posibilidad de crear o realizar actividades propias del espíritu ."   
E. Sábato ; La resistencia

O 30 de decembro de 1935 o avión co que Saint-Exupéry pretendía facer o traxecto París-Saigón en tempo récord , estrelándose no deserto de Libia. O escritor e o seu mecánico,Prévot, encontráronse vivos de milagre, cun avión esnaquizado, desorientados e case sen auga nin comida. Tras uns días de espera, emprenderon a marcha en busca de axuda.Á cuarta noite e a 1.600 quilómetros de calquera poboación,  encontraron o beduíno que foi a súa salvación.
Sábato fala tamén deste episodio vivido por Saint-Exupéry, que seguramente inspirou O principiño . Con el pretende subliñar a importancia do outro, o necesario diálogo e  encontro cos demais. Un home illado non é apenas nada . A educación debe ser capaz de revelar a imbricación do individuo cos demais, os lazos que nos conectan cos outros e nos sosteñen.



El árabe nos ha mirado, simplemente. Nos ha empujado con las manos en nuestros hombros, y hemos obedecido. Nos hemos tendido. No hay aquí ni razas, ni lenguas, ni divisiones. Hay ese nómada pobre que ha posado         sobre nuestros hombros manos de arcángel.
En cuanto a ti que nos salvas, beduino de Libia, te borrarás, sin embargo, para siempre de mi memoria. No me acordaré nunca de tu rostro. Tú eres el Hombre y te me aparecerás con la cara de todos los hombres a la vez. Nunca fijaste la mirada para examinamos, y nos has reconocido.Eres el hermano bien amado. Y, a mi vez, yo te reconoceré en todos los hombres. Te me aparecerás bañado de nobleza y de benevolencia, gran Señor que tienes el poder de dar de beber. Todos mis amigos,todos mis enemigos en ti marchan hacia mí, y no tengo ya un solo enemigo en el mundo.



E agora si . A partir de aquí ven o importante : A ROSA. A flor e o froito desta aventura : o traballo de profesores/as  e alumnos/as e  a súa RE-CREACIÓN desta obra. 
Irei colgando fotos e vídeos paulatinamente , a medida que estas creacións vaian saíndo do forno. Así que ,  moita paciencia . Os barnices e as pinturas aínda non están secos. Os actores e actrices preparan os últimos ensaios. 
Deámoslle tempo . 
agardo que o disfrutedes tanto coma min.


Radio Sinfonie Orchester Frankfurt-dir. D. Kitaenko - Shostakovich - Suite n.2 per jazz orchestra - VII.Waltz2




"¿Por qué a mí se me ha caído un asteroide en el jardín?,  Asteroide B 612, figura en cartón pedra realizada por Iago Alonso de 4º C de ESO e Mónica Montero para "O principiño e o lado dereito do cerebro".

2 comentarios:

  1. Parabéns polo traballo. Un pouco de luz nesta ciénaga inhóspita. Teñen sorte os alumn@s de ser atendidos por persoas coma ti. Ciao. JU

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  2. Grazas polas túas palabras inmerecidas, Ju. Como lle dicía a Pepa o outro día, non é ouro todo o que reloce. Este tipo de traballo plantexa moitas dúbidas, e moi errático e constantemente hai que desandar o camiño para comezar de novo. As equivocacións son constantes.
    Hoxe, por exemplo, síntome esgotada por unha metedura de pata considerable, bastante absurda e evitable de ter sido máis previsora. Pero trátase de aprender para outra vez.

    Ademais de meter a pata, eu limítome a utilizar esta lúa para xustificar o proxecto e teorizar sobre o que estamos a facer.

    O relatado ata aquí , forma parte, se cadra, doutro delirio dos meus.
    Refírome a este "soporte teórico insoportable". Iso ao que estamos tan acostumados os profes: xustificar o noso traballo, delimitar obxectivos pedagóxicos, expoñer á metodoloxía, os recursos didácticos , etc, etc. Tarefas todas elas do hemisferio esquerdo, que a min tan mal me "furrula". De feito, teño que utilizar debuxos para complementar a argumentación.

    O que virá a continuación , que é o verdadeiramente sustancioso do proxecto, o realmente meritorio, é o traballo creativo de moitos profes e profas, e alumnos e alumnas embarcados nesta aventura.

    Pero insisto. Será como un folletín decimonónico. Farase desexar, porque agora mesmo "estamos trabajando en ello".
    No se pierdan el próximo episodio

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Moitas grazas.