LALUNAQUESEMECETERNAMENTE. Fotografías de Manuel L.
Debuxos de Claudia.
Obras e delirios de Mónica.
Fotografías e debuxos orixinais polo tanto
NON SE PODEN UTILiZAR SEN CONSENTEMENTO DOS AUTORES.
Arroja la tarde
un incendio de nubes
en la negra boca del ojo.
Un pájaro oscuro
navega en las altísimas brasas
y allá, al fondo,
el espacio se tuerce
en una nube que gira
y se desvanece
en esta luz que agoniza
en las garras de la noche.
La filosofía no consiste en saber si son más reales las manzanas de ese
labriego o las que yo sueño, sino en saber cual de las dos tiene más
dulce aroma. (A.Cunqueiro; Un hombre que se parecía a Orestes, Capítulo
V)
To make a prairie (1755)
To make a prairie it takes a clover and one bee,
One clover, and a bee.
And revery.
The revery alone will do,
If bees are few.
[...] Poesia é iso que desvela o mistério. Ir enchendo de luz un espácio fechado, dar unha nova dimensión aos anseios permanentes nos que a criatura se recría e se fai cada vez máis perfeita dentro das lindes da imperfeizón [...] E cada povo ten o sinal do canto —do seu canto próprio e intransferível— gravado na célula primária, que se vai abrindo como unha rosa afervoada de cara ao futuro, de cara á liberdade plena: esa utopia necesária que é o princípio da vida e o fin da loita [...]»
«Criación e rebeldía»,
III Encontro de Escritores
setembro de 1986
Unicornios y cíclopes. Cuernos de oro y ojos verdes. Sobre el acantilado, en tropel gigantesco, ilustran el azogue sin cristal, del mar. Unicornios y cíclopes. Una pupila y una potencia. ¿Quién duda la eficacia terrible de esos cuernos? ¡Oculta tus blancos, Naturaleza!
"El unicornio es símbolo de poder, de alegría y de pureza. Lorca coloca en oposición dos símbolos: el unicornio que representa la espiritualidad y la sublimación, mientras que el cíclope representa la fuerza primitiva, brutal que se opone a la fuerza espiritual.
El unicornio es , sin equivocos , el animal que simboliza el más profundo espíritu religioso porque él ha llegado a personificar a Cristo en virtud de su nobleza y de su voluntad.
El cíclope simboliza la dominación de fuerzas oscuras del instinto y la pasión. El cíclope de la tradición griega es una fuerza primitiva o regresiva de naturaleza volcánca que no podía ser vencido sino por el Dios solar, Apolo. Animal de simbología negativa desde el punto de vista de la mitología griega, se considera como un animal de fuerzas oscuras y de pasiones instintivas.
El poema Fábula coloca en oposición estos dos elementos mitológicos: el unicornio y el cíclope.
Desde un punto de vista filosófico y religioso universal el simbolismo del unicornio es positiva mientas que la significación simbólica del cíclope es negativa en virtud de la concepción mitológica griega.
El ojo único del cíclope simboliza un ser infrahumano de una fuerza sorprendente. García Lorca opone de manera simbólica la representación de dos concepciones universales a través de los siglos la infrahumana y el gigante contra la nobleza y la fuerza y nobleza del unicornio. El poema tiene una doble significación:
Sobre el acantilado
un tropel gigantesco
ilustran el azogue
sin cristal , del mar.
La belleza de “sin cristal del mar” es excepcional porque la claridad marina, la belleza y suntuosidad del mar se perciben sin espejo (…). El espejo, que en este poema no tiene vidrio representa en el plano mitológico la misma cosa que un espejo normal: este es un símbolo de la imaginación o de la consciencia que reproduce los reflejos del mundo visible en su verdadera realidad.”
Símbolo y simbología en la obra de Federico García Lorca
Manuel Antonio Arango L.
O Unicornio mirou a Alicia como en sonos e díxolle:
-Fala nena.
Alicia non puido evitar que os seus labios debuxasen un sorriso cando empezou a dicir:
-Sabe que eu tamén sempre crin que os Unicornios eran monstros fabulosos? Nunca vira un vivo!
- Ben, agora que nos vimos un ao outro - dixo o Unicornio -, se vas crer en min, eu crerei en ti. Trato feito? (...)"
Lewis Carroll (Fragmento de "Alicia a través do espello")
"Son semellante ao unicornio, / que queda atónito ao mirar / Cuando contempla á doncela. / Tanto goza co seu tormento, / Que cae exánime no seu regazo; / Entón, mátano a traizón. / De igual modo teñenme matado / Amor e a miña señora, en verdade: / Teñen o meu corazón, e non podo recobralo. / Señora, cando ante vos me achei / E vinvos por primeira vez, / O meu corazón tanto se estremeceu / Que quedou con vos cando vos deixei. / entón foi levado sen rescate, / Cativo á doce prisión / Os seus piares son de desexo, / as súas portas de fermoso mirar / E as súas cadeas de boa esperanza. "
"A Deusa é unha
muller bela e esvelta con nariz ganchudo, rostro cadavérico, labios
vermellos como bagas de freixo, ollos abraiantemente azuis e longa
cabeleira loura; transfórmase subitamente en porca, egua, cadela,
raposa, burra, denociña, serpe, curuxa, loba, tigresa, serea ou bruxa
repugnante. Os seus nomes e títulos son innumerables. Nos relatos de
fantasmas aparece con frecuencia co nome de «A Dama Branca», e nas
antigas relixións, dende as Illas Británicas ata o Cáucaso, como a
«Deusa Branca». Non recordo poeta auténtico ningún, dende Homero en
diante, que non rexistrase independentemente a súa experiencia dela.
Poderíase dicir que a proba da visión dun poeta é a exactitude da súa
descrición da Deusa Branca e da illa na que goberna. O motivo de que os
pelos se encrespen, os ollos se humedezan, a garganta se contraia, a pel
hormiguee e a espiña dorsal se estremeza cando se escribe ou se le un
verdadeiro poema, é que un verdadeiro poema é necesariamente unha
invocación da Deusa Branca, ou Musa, a Nai de Toda Vida, o antigo poder
do terror e a luxuria, a araña ou a abella raíña cuxo abrazo significa a
morte. Housman ofreceu unha proba secundaria da verdadeira poesía: que
sexa digna desta frase.de Keats: «Todo o que me lle recorda me atravesa
como unha lanza». Isto pódese aplicar igualmente ao Tema. Keats escribía
á sombra da morte acerca da súa musa, Fanny Brawne; e a «lanza que
anhela sangue» é a arma tradicional do sinistro verdugo e o seu
substituto."